Ön most itt van: Kezdőlap Continental köpenyek

 

A Continental az egyik legnagyobb múltú gumigyártó az európai piacon. 136 éve gyártanak kerékpárokra, motorokra és természetesen autókra prémium kategóriás abroncsokat. Innovációikkal, új gyártási technológiájukkal a több, mint 1 évszázad alatt mindig élen jártak a kaucsuk megmunkálásában. Napjainkban sincs ez másképp, nevük egybefonódott a minőséggel és a tartóssággal.

 

Hogy miért esett a választás a Continental-ra, mint kiemelt márkára, mikor megannyi más köpenygyártóból választhatnánk?

Röviden így tudnánk összefoglalni:

 

  • Mivel az autóipar egyik legmeghatározóbb gyártója a Continental, nyilvánvaló, hogy az ott szerzett know-how, komoly verseny előnyt biztosít a "csak" kerékpár köpeny gyártókkal szemben.

 

  • Az egyik legtartósabb gumi a nemzetközi márkák között. A gyár szerényen átlagosan 8000 kilométert becsült, de ennek már tapasztaltuk másfélszeresét is...

 

  • Defektvédelem terén a legszélesebb választékot ők kínálják. Palettájukon szerepel a "belépőkategóriás" SAFETYSYSTEM, az extrém biztonságot nyújtó PLUS,versenykörülményekre tervezett könnyű és rugalmas VECTRAN™ és a felütéses vagy oldalról "támadó" defektek tűrésére fejlesztett Duraskin

 

  • Univerzális tömlők. Majd mindegyik tömlőjük több méretet lefed, ezáltal kisebb a vevői ismerethiányból adódó csalódottság.

 

 

Rövid történelem

 

 

  • 1871 Hanoverben megalapítják a céget.

 

  • 1901 – Beindul az autókra kifejlesztett mintázat nélküli abroncsok gyártása.

 

  • 1904 – 3 évre rá, bemutatják a világ első, mintázattal rendelkező autógumiját.

 

  • 1936 – Bevezetik a szintetikus gumikeverékeket a gumigyártásba.

 

  • 1943 Szabadalmaztatják a tömlő nélküli abroncsokat.

 

  • 1945 – A világháborúban hatalmas bombatámadás éri a hanover-vahrenwaldi és a korbachi üzemet, de 1945. június elején a brit katonai kormányzat engedélyt ad a hanoveri gyár termelésének újraindítására.

 

  • 1951-1955 – A márka visszanyeri régi fényét. A Daimler-Benz-el és a Porsche-val kötött szoros együttműködés révén, a versenypályákon is a háború előtti időszak köszön vissza, tehát kizárólag Continental gumikkal szerelt autók győzedelmeskednek a hazai és nemzetközi versenyeken egyaránt.

 

  • 1955 – Az év elején szériagyártásra kerülnek a tömlő nélküli abroncsok.

 

  • 1970-1990 – A Continental több gumigyártó felett veszi át az irányítást vagy szerez többségi tulajdont. Az Európai prémium kategóriás abroncsgyártás kezd egy kézben összpontosulni. Olyan cégek futnak manapság a Continental jótékony kezei alatt, mint a cseh Barum, az osztrák Semperit, az amerikai Uniroyal európai divíziója és Észak-Amerika egyik legnagyobb gyártója a General Tire, akik 2001 óta a Continental Tire North America néven tevékenykednek.

 

  • Mára a gyár már nem csak gumik gyártásával foglalkozik, hanem autóalkatrészek egész garmadájával, például önindítók, generátorok, alváz egységek, fékek és sorolhatnánk. Ezzel az autóipar legnagyobb beszállítójává lépett elő, olyan vetélytársakat maga mögött hagyva, mint a japán Denso.

 

 

 

Innovációk és technológiák

 

 

 

Hogy mit is tud a Black Chili gumikeverék?

 

Black Chili-nek hívják a Continental legutóbb kifejlesztett gumikeverékét, mely 2007-ben jelent meg a piacon, és gyorsan slágerré vált a kerékpárosok körében világszerte, akik máig csodálják a hihetetlen teljesítményét.

 

Az igazság az, hogy a Black Chili minden területen javítja a gumiabroncsok teljesítményét. El tudták érni, hogy a guminak egyszerre nőjön a tapadása, csökkenjen a gördülési ellenállása, és kevésbé kopjon. Az adatok megdöbbentőek, 26%-al alacsonyabb gördülési ellenállás, 30%-al nagyobb tapadás, és még 5%-al több futásteljesítmény. Az igazán megdöbbentő, hogy ezeket az adatokat a Continental eddigi legjobb gumikeverékéhez az Activated Silica (ASC)-hoz mérték. Így joggal léphetett elő a Black Chili trónörökössé.

 

A Black Chili gumikeveréket tartalmazó köpenyeket kizárólag a Korbach-i gyáregységben kézzel készítik.

 

A Black Chili összetétel a következő abroncsoknál érhető el: Grand Prix 4000 S, Grand Prix 24mm, Grand Prix 4000 (csak a fekete verzió), Grand Prix Attack és Force, Grand Prix Triathlon, Grand Prix Supersonic, Competition, GP 4000 Tubular, Sprinter, Podium TT, RubberQueen, MountainKing II, X King, Twister Supersonic, Der Kaiser, Der Baron, Mud King, Race King

 

 

Vectran™ Breaker, innováció a szúró defektek elleni védekezésben:

 

A Vectran™ egy több szálból font hőre lágyuló fonal, ami olvasztott Vectra™ folyékony kristály polimerből készül. A Vectran™ az egyetlen folyékony kristály polimer rost a földön, ami sodrással készül. A megerősített, mátrix elrendezésű szálak egy rendkívül könnyű, extrém tartós, hosszú élettartamú, és az acélnál ötször erősebb anyagot adnak. Az ilyen védőréteggel szerelt köpenyek ellenállóbbak a külső hatásokkal szemben, mert sokkal rugalmasabbak és erősebbek  a más technológiájú szúródefekt védelemmel ellátott társaiknál.

 

 

 

A Plus technológia:

 

A Plus technológia neve is egy szúródefektek elleni védelmet rejt. Itt a védelmet egy nagyon rugalmas speciális gumikeverék adja, ami a minta és a belső fal között helyezkedik el. Ez a szinte áthatolhatatlan réteg kint tart minden idegen tárgyat, még egy rajszeg sem juthat át. A PlusBreaker technikával készült köpenyek megtalálhatóak szinte minden szegmensben, legyen szó akár verseny felhasználásról, cyclocross, városi és trekking bringákról egyaránt. A technológia garantálja a maximális biztonságot anélkül, hogy a kerékpározás során bármilyen negatív hatását éreznénk. Az összhangot ott volt nehéz megtalálni, hogy a kanyarodás alatt ne roskadjon össze a gumi a kemény futófelület miatt, viszont ezzel egy időben érjék el a legnagyobb biztonságot a defektállóságban.

 

 Kérjük, nyomásmérővel(!) ellenőrizze a guminyomást legalább heti rendszerességgel, mivel a Plus technológiájú gumik nagyon merevre vannak építve, így kézzel nehéz érezni a megfelelő keménységet. Az alacsony nyomáson használt abroncsoknak megnő a gördülési ellenállása és hamarabb használódnak el.

 

Continental SafetySystem

 

A harmadik "belépő" szintű defektvédelmi rendszer. A technológia alapját egy szorosan szőtt nylon szövet alkotja, mely Kevlar erősítéssel rendelkezik. Az eredmény, egy olyan gumiabroncs konstrukció, amely nagymértékben ellenáll a csípéseknek és vágásoknak. A SafetySystem megvédi a gumiabroncsot a törmeléktől, tövisektől és üvegszilánkoktól. A rendszer alkalmazásától a köpeny ugyanolyan rugalmas és könnyű marad, ezzel elősegíti a könnyed gurulást, alacsonyan tartva a gördülési ellenállást. A kevlárral házasított nylon szövet a futófelület és a belső burkolat közé kerül beépítésre, ezzel védi a belső burkolat szövetét, ezzel járul hozzá a nagyobb élettartamhoz.

 

DuraSkin

 

A DuraSkin oldalvédelem ellenáll az  oldalról jövő ütéseknek. Ezeket a köpenyeket a legkeményebb igénybevételhez fejlesztették ki. Az erősítést kíváló minőségű polyamid szövet felhasználásával érték el, ami tökéletesen védelmezi az abroncs belső burkolatát a legsziklásabb ösvényeken is. Az az extrém erősítés azonban nem okoz jeletnősebb többletsúlyt, ugyanis a Continental által szabadalmaztatott gyártási folyamattal, a DuraSkin technológiájú gumik csupán 10g-al nehezebbek, DuraSkin nélküli társaiknál.

 

 

Ezek voltak a fontosabb innovatív megoldások illetve technológiák, amik kiemelik a Continental-t a köpenygyártók sokaságából. A számos más technikáról a gyártó honlapján tájékozódhat. 

 

Üzletünk kínálatát itt tekintheti meg!

 

Legyen Ön is részese a Continental köpenyek nyújtotta előnyöknek, és felejtse el a defektek okozta bosszúságokat örökre.