Leírás és Paraméterek
Kellys Tayen 20 e-bike / pedelec
Shimano E7000-as elektromos rendszer, 10 fokozatú Shimano Deore váltó
Mire jó egy elektromos terepbringa? Kitolni a határaidat. Eljutni olyan messze, ahova eddig nem tudtál, felmászni olyan magasra, ahova eddig nem merészkedtél vagy, ha úgy van kedved, akkor megerőltetés nélkül túrázgatni a környező erdőségekben.
Szuperül hangzik ugye? Biztosíthatunk, hogy nem csak hangzásra jó.
A Shimano E7000:
Az E7000 az egyik legszéleskörűbben használt Shimano rendszer a terep kerékpárok körében. Ezt annak köszönheti, hogy nagyon széles spektrum áll rendelkezésre az összeállítható specifikációt illetően.
Össze lehet hozni bármilyen fokozatszámú mechanikus és elektronikus láncváltóval, többféle gyári akkumulátorral és a kerékpárgyártók által fejlesztett akkumulátorral is. Ez a fajta sokoldalúság a kerékpár tervezőknek hatalmas szabadságot ad a modellek kialakításakor.
Nyomatéka 60Nm, ami ugyan nem a piac legerősebbje, viszont bőségesen elég hobbi a hobbi terepbringásoknak. Nem is beszélve arról, hogy milyen jótékony hatással van a hatótávra. ;)
A kijelző információi és használata:
Egy újabb nagyon érdekes része a Shimano rendszernek. A japánok nagyobb szabadságot adnak a németeknél. Az E-tube rendszernek köszönhetően alkalmas a Bluetooth-on és ANT+ protokollon keresztüli kommunikációra okostelefonnal, ahol a legszükségesebb diagnosztikákat és alap beállításokat elvégezheted. DE! Szoftvert semmiképpen se frissíts telefonon keresztül. Bármilyen kommunikációs hiba, bejövő hívás, stb. megszakíthatja a frissítést. Ha ez megtörténik, akkor egy nagyon drága kupac vasad marad az elektromos bringádból. Ne kockáztass!
Az E7000 kijelzőt egy kicsi, de annál informatívabb komputerként kell elképzelni. Felfogatása miatt védett helyen van a kormány és a kormányszár szegletében. Ez elengedhetetlen egy mountainbike esetében.
A rásegítő mód kapcsolója:
A rásegítő módokat egy úgynevezett távirányítóval vezéreljük, ami a központi displayhez kapcsolódik. A vezérlő a bal oldali markolat mellett közvetlenül helyezkedik el, így biztonságosan, a markolat elengedése nélkül tudunk választani az 5 mód közül (az első a kikapcsolt állapot, amikor az elektromos rásegítés nem működik, vagyis kerékpárunkat csak a saját erőnkkel hajtjuk). Ugyanezen a vezérlőn kapcsolhatjuk a Walk assist vagyis tolás segítő funkciót, ami 6 km/h tempóig segít bennünket feltolni a kerékpárunkat kaptatókon, meredek utakon, partoldalakon vagy jelentősen megrakott állapotban. Az ECO, Trail és Boost módok mindegyike 25 km/h-ig segít rá, csak más erővel.
Az akkumulátor:
A Li-ion technológiájú 504 kWh-s akkumulátor 20%-al nagyobb hatótávot ad az előd 6000-es rendszerhez viszonítva. Élettartama 1000 töltési ciklus, ami a gyakorlatban 8-10 évet jelent. A cellák működését az akkupakkba épített elektronika folyamatosan figyeli, gátolja a túlmelegedést és a teljes lemerülést is. Ha az akku lemerült (a kijelzőn az első akku szegmens is üressé vált) a kijelző és a lámpák még körülbelül két órán keresztül működnek, azaz eljuthatunk biztonságosan az első konnektorig :)
A misztikus hatótávolság:
Az első két feltett kérdése egyike szokott lenni: "Mennyit bír?" Ilyenkor jön a válasz: "Sok mindentől függ!" Hidd el ez korántsem kitérő válasz, hanem a valóság. A széljárástól kezdve a gumik mintázatáig és a nyomásáig, mint befolyásolja.
A Shimano ad nekünk egy számot a következő meghatározással. 100kg-os összsúly (kerékpár és kerékpáros), sík terep, enyhe szél, 23 km/h-s sebesség és 7. fokozat egy Inter 8-as agyváltó esetében vizsgálva az ECO módban 185 km, Trail módban 130 km, Boost módban pedig 93 km a hatótáv.
Tehát függ,
- az alkalmazott rásegítési mód
- a kerékpározási stílusunk (elinduláskor maximálisan hagyatkozunk a motorra vagy mi is nyomjuk a pedált)
- a pedálcsapás számunk
- a kerékpáros súlya (+ az esetleges csomagoké)
- az akku töltöttsége
- a domborzat
- az útburkolat milyensége
- a szélerő
- a gumiköpenyek profilja és nyomásértéke
- a környezeti hőmérséklet
A mechanikus részek:
Önmagában is megállná a helyét a Tayen 20. A modern technológiákkal készülő alumínium váz kiegészül egy levegős Suntour teleszkóppal, mely segítségével pontosan beállítható a súlyhoz és a kerékpározási stílushoz a rugózás mértéke.
A Shimano Deore váltórendszerrel 10 fokozat közül lehet válogatni. Ez bőségesen elegendő minden túrán és helyi közlekedésben is. Sőt a nagyon széles áttételi tartományú 11-36-os fogaskoszorú még a nem mindennapi helyzeteket is megoldhatóvá teszi.
A kerekek a már bevált saját felni - Shimano agy kombinációból épülnek fel rozsdamentes küllőkkel. Garantált a hosszantartó hibátlan működés.
Az egyéb kiegészítőket nagy gondossággal válogatták össze, hogy a lehető legkényelmesebb bringát kaphasd.
Összefoglalás: tekintsük át még egyszer a pedelecek vagy e-bike-ok előnyeit:
- Akkor is élménnyé válik a kerékpározás, ha egyébként nem vagyunk túl sportosak.
- Kellemetlen emelkedőket is le tudunk küzdeni az elektromos rásegítéssel.
- A korábban esetlegesen elképzelhetetlen távokat is leküzdhetjük.
- Ha baráti körünknek, családunknak netán jobb a kondíciója, akkor is tudjuk tartani velük a tempót.
- Ha munkába járunk, sem kell izzadtan megérkeznünk.
- Akár nagyobb csomagokat is szállíthatunk.
- Csendes és környezetbarát, nincs károsanyag-kibocsátás.
- Üzemeltetése töredéke egy autónak.
- Kerékpárnak minősül vagyis nem kell hozzá jogosítvány és kötelező biztosítás.
- Az e-bike-ot is kell tekerni. Jobb keringés = hosszabb élet!
Jól tudjuk, hogy komoly döntés és beruházás egy elektromos kerékpár vásárlása, ezért ha bármi kérdésed van, örömmel állunk rendelkezésedre, sőt kérünk is, hogy vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink bármelyikén.
Sok vidám kilométert kíván egy e-bike nyergében a Vitál Club csapat!