Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében, hogy a weboldal a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Amennyiben Ön folytatja a böngészést, azt úgy tekintjük, hogy nincs kifogása a tőlünk érkező cookie-k fogadása ellen. A cookie beállításait később is személyre is szabhatod, a fogaskerék ikonra kattintva. Bővebben adatvédelmi tájékoztatónkból tájékozódhat.

KTM Macina Tour P610 elektromos kerékpár Bosch Performance Line meghajtás monováz, dark red, 43cm

1.440.990 Ft
Kapható választék:
Defektmentesítő folyadékot?:
Menny.:db
Cikkszám: 020000000242
Gyártó:
Raktárkészlet: Nincs készleten
Szállítási díj: 4.490 Ft
Várható szállítás: 2023. december 15.

Messzebbre, magasabbra, könnyebben, újra? IGEN, ez mind-mind a pedelec-ek (más néven e-bike-ok vagy pedálrásegítéses elektromos kerékpárok) sajátja.

Ha kipróbálod, Te is érezni fogod! Pláne egy valódi KTM nyergében...

Szakmai tanácsadás elkötelezett értékesítők által
Kiszállítás akár 1 napon belül
Szakszerű üzembehelyezés

Leírás és Paraméterek

KTM Macina Tour P610 ebike

Bosch Performance Line Cruise meghajtás, 625Wh akkumulátor, 43cm

Klasszikus trekking ebike a KTM-től. Onnan ismerszik meg a jó trekking bringa, hogy kényelmes, mégis hatékony. A KTM nagyon érti ezt a receptet. Nem véletlen a legnagyobb hangsúlyt mindig is az onroad és offroad trekking kerékpárokra helyezte még úgy is, hogy itt legnehezebb csodát tenni.

A megszokott sportosan kényelmes trekking vázgeometria mellett kapunk egy modern 10 fokozatú túra specifikus Deore meghajtást, Performance Cruise hobby-sport motort. A nagy 625Wh-s akkis a megszokottnál 20%-al több hatótávot garantál, így a messzire merészkedők kicsit nagyobb biztonságban érezhetik magukat.

 

A Bosch Performance Line Cruise meghajtó egység:

Sportosan természetes. Elég erős ahhoz, hogy kiváló legyen sportoláshoz, de annyira mégsem kemény, hogy szükség legyen sok éves bringás tapasztalatra a képességei kiaknázásához.

A 65Nm-es maximális nyomatéka elég mindre. Pár évvel ezelőtt ez még a legerősebbnek számított volna. Ma már csak erős középkategória. Viszont a Turbo módban elérhető 300%-os maximális rásegítés durva tolóerőt biztosít.

Egészen pontosan négy rásegítési mérték közül választhatunk: Eco 55%, Tour 120%, Sport 200%, Turbo 300%, ahol az értékek az emberi erő százalékos mértékű támogatása (azaz turbó fokozatban a befektetett energiánk háromszorosát biztosítja az elektromos motor). Természetesen a fokozatválasztás nagyban befolyásolja a megtehető kilométereink számát, ezért nem javasoljuk, hogy indokolatlanul turbo fokozatban használd az elektromos kerékpárod :)

A rendszer a legfejlettebb nyomaték szenzor és a kerék fordulatszám függvényében, percenként 1000 mintavétellel szabályozza a rásegítés mértékét. Ennek köszönhetően végtelenül precíz és kifinomult a működése. 

 

Az Intuvia kijelző információi és használata:

A levehető folyadék kristályos (LCD) kijelzőn a legfontosabb információkat látjuk illetve itt kapcsoljuk be a rendszert, a kerékpár világítását (ha van), a szervizek ide csatlakoztatják a diagnosztikai eszközt illetve akár a telefonunkat is tölthetjük egy megfelelő USB kábel segítségével. Az LCD kijelző háttér világítással rendelkezik, ami a bekapcsoláskor automatikusan aktiválódik. A kijelzőn látható vagy választható funkciók az alábbiak:

  • a kiválasztott rásegítési mód (ECO, TOUR, SPORT és TURBO)
  • az akku töltöttsége (ami az akkumulátor oldalán is látható). Egy-egy mező 20-20%-ot jelent.
  • az aktuális sebességünk
  • összes megtett út kilométerben (halmozott, nem törölhető)
  • napi megtett út (törölhető érték)
  • a becsült hatótávolságunk (érdemes megfigyelni akár álló helyzetben a különböző rásegítési módoknál a becsült hatótáv változásokat)
  • kerékpározással töltött idő (törölhető érték)
  • átlagsebesség (törölhető érték)
  • maximális sebesség  (törölhető érték)

Vitál Club szaki: a Bosch Intuvia kijelzőt fixálhatjuk egy csavarral a konzolon, vagy könnyedén levehetjük, ha parkolunk valahol. Bármelyik leehetőséget választjuk, megóvjuk vele az értékes központi kijelzőnket. 

 

A rásegítő mód kapcsolója:

A rásegítő módokat egy úgynevezett távirányítóval vezéreljük, ami az Intuvia központi displayhez kapcsolódik.

A vezérlő a bal oldali markolat mellett közvetlenül helyezkedik el, így biztonságosan, a markolat elengedése nélkül tudunk választani az öt mód közül (az első a kikapcsolt állapot, amikor az elektromos rásegítés nem működik, vagyis kerékpárunkat csak a saját erőnkkel hajtjuk).

Ugyanezen a vezérlőn találjuk a Walk assist vagyis tolás segítő funkció kapcsolóját, ami 6 km/h tempóig segít bennünket feltolni a kerékpárunkat kaptatókon, meredek utakon, partoldalakon vagy jelentősen megrakott állapotban.

Találunk még egy "I" mint információ gombot, mellyel a központi Intuvia display által mutatott értékek közül választhatjuk ki éppen azt, amire kíváncsiak vagyunk (megtett táv, becsült hatótáv, átlag  sebesség stb.). 

 

Az akkumulátor:

A Li-ion technológiájú PowerTube 625 integrált megoldásként teljesen zártan a vázban helyezkedik el. Minden külső hatástól védve. Élettartama minimum 500 töltési ciklus, ami a gyakorlatban 4-7 évet jelent. Töltése (teljesen lemerült esetben) a gyárilag hozzá járó Standard töltővel 4.9 óra.

A nagyobb akkumulátor miatt a nagyobb 4A-s Bosch Standard töltő jár hozzá.

Az akku 40 darab Li-ion cellát tartalmaz. A cellák működését az akkupakkba épített elektronika folyamatosan figyeli, gátolja a túlmelegedést és a teljes lemerülést is.

Ha az akku lemerült (a kijelzőn az első akku szegmens is üressé vált) a világításunk és a kijelzőnk még körülbelül két órán keresztül működik, azaz eljuthatunk biztonságosan az első konnektorig :)

A korszerű akkupakkunk súlya mindössze 3,5 kg (töredéke egy hasonló kapacitású ólom akkumulátorénak).

Vitál Club Szaki:  Az akku a kerékpárból kivéve is tölthető, így kis súlyának köszönhetően bárhová magunkkal vihetjük és feltölthetjük.

 

A "misztikus" hatótávolságról néhány gondolat:

A téma sokrétűségét jól mutatja, hogy a KTM Macina Tour P610 egy feltöltéssel megtehető távolsága a hivatalos adatok szerint 80-200 kilométer között változik. Mitől is függ ez az adat? Röviden mindentől... Néhány példa a szemléltetés érdekében:

  • az alkalmazott rásegítési mód
  • a kerékpározási stílusunk (elinduláskor maximálisan hagyatkozunk a motorra vagy mi is nyomjuk a pedált)
  • a pedálcsapás számunk (a motor 75 pedálfordulat / perc hajtásra van optimalizálva, akkor működik a leghatékonyabban)
  • a kerékpáros súlya (+ az esetleges csomagoké)
  • az akku töltöttsége
  • a domborzat
  • az útburkolat milyensége
  • a szélerő
  • a gumiköpenyek profilja és nyomásértéke
  • használunk világítást vagy sem
  • a környezeti hőmérséklete

Vagyis nem véletlen, hogy nem publikálnak a márkák egzakt értékeket, hiszen az egyenlet sokismeretlenes... Persze ha be tudjuk helyettesíteni az ikszeket, máris pontosabbat képet kapunk. Ebben segít nekünk a Bosch hatótáv kalkulátora, ami nagyon beszédesen mutatja be a hatótávolság kérdéskör sokrétűségét. Kérjük kattints a Bosch emblémára és állítsd be a súlyodat, a motor típusát, az átlagsebességedet, az akku kapacitását és még több adatot:


Vitál Club Szaki: Sík úton - hacsak nem merültek le a saját bio-akkumulátoraid - javasoljuk mindig használd az ECO funkciót, így az akku energiáit a komolyabb szintkülönbségek esetén mozgósíthatod.

 

A mechanikus részek:

A váz a KTM-től megszokott prémium minőségű alumínium ötvözet, melyet hidroforming technológiával és változó falvastagsággal tesznek olyan erőssé, ami akár 120 kg terhelést is elvisel.

Az integrált akkupakk, a rejtett kábelezés, az új szemet gyönyörködtető piros fényezés, a direkt tárcsafék rögzítés és az integrált kitámasztó tovább javítják az általános közérzetünket.

A bringa egy ebike specifikus teleszkóppal rendelkezik. Igazából műszakilag nagyon hasonló a "sima" trekking teleszkópokhoz, pusztán annyi a különbség, hogy kicsit igazítottak a teherbírásán. Hidraulikus lockout patronnal is rendelkezik. Ez utóbbi akkor hasznos, ha a pedálozásba fektetett energiánkból egyetlen wattot sem szeretnénk elpocsékolni az emelkedőkön vagy a jó minőségű sík aszfalt utakon.

A váltásról a már említett 10 fokozatú Deore rendszer gondosodik. Fokozatszám szempontjából top, alkatrészcsalád szempontjából pedig a közép kategóriát képviseli.

A kerékpár szegecselt duplafalú abroncsokon, elől és hátul pedig Deore M6000-es agyakon gördül. A probléma mentes tartósságot a rendkívüli szakítószilárdságú svájci DT küllőkkel garantálják. Sőt, a hátsó kerékben az extrém terepbringázáshoz kifejlesztett DT Alpine túlméretes küllőket találjuk.

Gumiból a német Schwalbe Energizer Plus Performance GreenGuard szúrásálló köpeny került a kerékpárra.

Az egyéb alkatrészek is a KTM prémium értékrend alapján kerültek kiválasztásra. Csupa-csupa prémium márka: B&M, SKS, Racktime, Selle Royal, Ergon, és saját márkás kiegészítők

Összefoglalás: tekintsük át még egyszer a pedelecek vagy e-bike-ok előnyeit:

  • Akkor is élménnyé válik a kerékpározás, ha egyébként nem vagyunk túl sportosak.
  • Kellemetlen emelkedőket is le tudunk küzdeni az elektromos rásegítéssel.
  • A korábban esetlegesen elképzelhetetlen távokat is leküzdhetjük.
  • Ha baráti körünknek, családunknak netán jobb a kondíciója, akkor is tudjuk tartani velük a tempót.
  • Ha munkába járunk, sem kell izzadtan megérkeznünk.
  • Akár nagyobb csomagokat is szállíthatunk.
  • Csendes és környezetbarát, nincs károsanyag-kibocsátás.
  • Üzemeltetése töredéke egy autónak.
  • Kerékpárnak minősül vagyis nem kell hozzá jogosítvány és kötelező biztosítás.
  • Az e-bike-ot is kell tekerni. Jobb keringés = hosszabb élet!

Jól tudjuk, hogy komoly döntés és beruházás egy elektromos kerékpár vásárlása, ezért ha bármi kérdésed van, örömmel állunk rendelkezésedre, sőt kérünk is, hogy vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink bármelyikén.

Sok vidám kilométert kíván egy e-bike nyergében a Vitál Club csapat!

Gyártó KTM
Motor gyártója Bosch
Motor típusa Bosch Performance Line 3. generáció
Fő rendszer paraméterek 36V, 250W, pedálrásegítés
A motor maximális nyomatéka 65Nm
Rásegítés mértéke Eco 55%, Tour 120%, Sport 120-300%, Turbo 300%
Maximális támogatott sebesség 25 km/h
Hatótávolság ECO módban maximum 140-200km
Hatótávolság Turbo módban maximum 50-80km
Akku kapacitás Bosch PowerTube 625Wh
Akkumulátor rögzítése Integrált
Kijelző Bosch Intuvia LCD folyadékkristályos
Szenzor típusa Nyomaték érzékelő
Váz jellege és mérete női, 43 cm
Teleszkóp Suntour NCX-D rugós, hidraulikus lockouttal
Váltó Shimano Deore M4120-10 SGS shadow
Sebességfokozatok száma 10
Fék Shimano MT200 hidraulikus tárcsafék
Kerékagyak Shimano Deore M6000
Küllők Elöl 2mm-es DT Champion, hátul 2,3mm-es DT Alpine
Súly pedállal és kitámasztóval 26,7kg

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!