Leírás és Paraméterek
KTM Life Tour férfi trekking kerékpár
30 fokozatú Deore XT váltó, hidraulikus tárcsafék, matt vörösréz, 51cm
A KTM tradicionálisan nagyon erős a túrakerékpárok piacán. A Tour modellre bátran lehet mondani, hogy a csúcsot képviseli. De nem csak az alkatrészek szintjén. Valahogy a KTM-nek sikerül minden modelljébe belecsempészni azt a bizonyos kicsi pluszt, azt a kis kátéemességet, amitől a márka az lesz ami. A legendás megbízhatóság és precíz összeszerelés garancia az évtizedeken átívelő megbízhatóságra. Lehet, hogy más márkák több garanciát vállalnak bringáikra, mint a KTM, de számít ez abban az esetben, ha soha nincs vele baj, csak a kopó alkatrészeket kell cserélgetni? Ugye nem...
A váz és teleszkóp:
Akár kontinentális túráknak is nekivághatsz vele. Egy kaland a család ifjú tagjaival, némi versengés a barátokkal, csomagos túrák? A KTM Life Tour minden helyzetben megállja a helyét.
A felső kategóriás KTM trekking bringák vázgeometriája egészen elképesztő. Hagyományosan úgy néz ki a dolog, hogy a túra kerékpárok sokat áldoznak fel a precíz irányításból és a jó kezelhetőségből a kényelem oltárán.
Itt lesz a pont, ahol kereshetjük a különbséget márka és márka között. A KTM-nek sikerült megtalálnia azt a tökéletes mixet, amikor a sport kerékpárokhoz hasonló irányítást és érzést kapjuk a prémium túra bringáktól megszokott kényelem mellett.
Ha sokat tekertél már trekking bringán, akkor ezt nagyon fogod élvezni. Ha pedig ez lesz az első, akkor csak egy valamit fogsz érezni: a tökéletességet.
A teleszkóp az SR Suntour palettájának egyik oszlopos tagja, az NCX-E-AIR-LO 63 mm-t mozgó levegős villája. Így könnyedén be tudod állítani a rugózást a testsúlyodhoz és kerékpározási stílusodhoz. A lock-out karral pedig a felfeléken zárhatod a villát, hogy az energiád maximuma a pedálokra hasson.
Kifinomult műszaki megoldás a homlokcsőben elbújó integrált bowdenvezetés, ami az egyedisége mellett praktikus és szép is. A vázon természetesen megtaláljuk a kitámasztó, csomagtartó és sárvédő rögzítő pontokat - sőt, mindezek tartozékai is a bringának.
A kormánycsapágy is egy speciális megoldás. Egy ütköző van beépítve, így egy bizonyos foknál jobban nem lehet a kormányt körbefordítani. Abban segít, hogy ha csomagokkal teljesen megpakolod a kerékpárt, kormánytáskát, akkor letámasztva nem fog kifordulni a kormány és eldőlni a bringa. Mellékesen a kiforduló kormány nem töri le a lámpát és a bowdeneket, fékcsövet sem feszíti meg. Tudom, mi jár az agyadban, de megnyugtathatlak. Semmilyen szinten nem befolyásolja a kormányzást.
Meghajtás:
Meghajtás terén sem kell a szomszédba menni egy kis kraftért. A 30 fokozatú trekking specifikus csúcs Shimano Deore XT váltórendszer az Alpokban is hibátlanul tejesíthet. Sőt, a hajtómű is a Deore XT szett T8000-es típusa, ezzel sem spóroltak a mérnökök. Még szerencse, hisz a meghajtás egyik esszenciális része. Páratlan merevséget biztosít még a nagyobb súlyú felhasználók alatt is.
Áttételezése a szokásosnak mondható trekking, 48-11-es legnagyobb és 26-34-es legkisebb végáttételekkel. A 30 fokozatú váltórendszernek hála soha nem fogsz találkozni áttételi lyukakkal, minden helyzetben megtalálod a megfelelő fokozatot.
Fékek:
A mára természetesnek mondható hidraulikus tárcsafékek a Shimanotól érkeznek. A MT410-es széria mind fékerőben, mind adagolhatóságban nagyon jól teljesít. A fékkarok három ujjas kivitelek, így középső ujjal még a kormányszarvról is elérhetők. A fék tárcsák (rotorok) a rendszerhez illeszkedő Shimano RT64-as típusok és KTM-től megszokott módon elől 180 mm, hátul pedig 160 mm átmérőjűek.
Kerekek:
Spórolásnak nyoma sincs, még ezen rendre hányatott sorsú alkatrész terén sem.
A kerékpár agyai golyós/kónuszos rendszerűek, ami egyértelműen Shimano agyakat takar, azt is a csúcs trekking Deore XT (hátsó agy) termékcsaládból.
Az elsőkerékben gyorszáras DH-UR700 Shimano agydinamó teljesít, ami a Deore XT széria legújabb tagja. Az előd DH-T8000-hoz képest, 28g-al könnyebb és 44%-al könnyebben gördül.
A felni dupla falú, szegecselt kivitelű KTM Top Disc 622x19. Itt a 19-es szám a felni belső szélességére utal. Évek óta ez az ipari standard a trekking, cross, sőt még a 29" MTB kategóriában is.
A gumik hagyományosan a német Schwalbe műhelyéből érkeznek. Konkrétan a Marathon Mondial Performance Raceguard típus került a bringára 42-622mm-es méretben.
Ja és ne feledkezzünk meg a rendkívül fontos küllőkről sem. RM rozsdamentes húzott (változó vastagságú) küllőket találhatsz a bicajban.
Egyéb alkatrészek:
A kormány, kormányszár, nyeregcső és nyeregcsőbilincs illetve pedál a KTM saját Line alkatrészcsaládjából származik. A kitámasztó a német Hebie-től származik, a sárvédők a szintén német SKS-től. A származás tekintetében csak ismételhetnénk magunkat a Busch & Müller világítás rendszer esetén is, mely mindent tud, ami szükséges 2021-ben, és rendkívül szuper fényképet ad.
Eredeti gyártói cikkszám | 021211111 |
Évjárat | 2021 |
Terhelhetőség | 135kg |
Gyártó | KTM |
Felhasználási terület | Túrázás |
Nem | Férfi |
Váz (anyaga) | Alumínium |
Váz mérete | 51cm |
Kerék méret collban | 28" |
Villa vagy teleszkóp | Sr Suntour NCX-E, 63mm mozgás, levegős rugózás, hidraulikus lockout |
Fokozatok száma | 30 fokozatú |
Első váltó | Shimano T8000 |
Hátsó váltó | Shimano Deore XT |
Váltókar | Shimano Deore XT SL-T8000 |
Hajtómű fajtája | Integrált tengelyes |
Hajtómű | Shimano Deore T8000 (48x36x26 fogas) |
Hajtóműcsapágy | Shimano integrált |
Pedál | KTM Comp Tour VP-616 alloy |
Fogaskoszorú | Shimano HG500-10 (11-34 fogas) |
Lánc | Shimano XT HG95 |
Fék fajtája | Tárcsafékes (hidraulikus) |
Fék | Shimano BR-MT4103 |
Fékkar | Shimano BL-MT4103 |
Féktárcsa | Shimano RT64 CL 180 / 160 |
Felnik | KTM Top Disc 622x19mm |
Kerékagyak | Shimano DH-UR7003 agydinamó, Shimano Deore XT FH-M8000 |
Küllők | RM rozsdementes, húzott 2.0 - 1.8mm küllők |
Köpenyek | Schwalbe MARATHON MONDIAL Perf RaceGuard 42-622mm |
Kormány | KTM Line Riser 20 640mm |
Kormányszár | KTM Line adjust. UP3 |
Kormánycsapágy | KTM Team Trekking 1.1/8 |
Kategória | Trekking, túra |
Markolat | Ergon GP30 ergonómikus |
Nyereg | Selle Royal Essenza |
Nyeregcső | KTM Line SUSP 27,2 |
Világítás | Első: B&M LUMOTEC IQ-XS 70 Lux / hátsó: B&M TOPLIGHT 2C Plus |
Sárvédő | SKS A46R black matt |
Extrák | KTM Racktime tour (snap-it 1.0+2.0), csengő, kitámasztó |