Leírás és Paraméterek
"
KTM X-Life Action Street férfi cross kerékpár
30 fokozatú Shimano Deore váltórendszer, oak, 56cm
Már nagyon vártuk, hogy mikor jön egy ilyen bringa. A merev villás trekking kerékpárok hatalmas népszerűségnek örvendenek tőlünk nyugatabbra. Ennek oka a kisebb súly, egyszerűbb szerkezet és a sokkal jobb megbízhatóság. Eddig is voltak ugyan, viszont csak a kínálat legtetején, így megmaradt a keméynvonalas túrázóknak.
Na persze ez csak félig meddig trekking kerékpár. A népszerű Life Action kapott egy kis upgradet, ahogy eddig a Life Tracknek is volt. Így még jobb műszaki tartalommal élvezheted a sportos túrák adta élményeket.
Váz
Az X-Life Action Street már az új vonalon mozog a tölgy fényezéssel. A KTM pár éve próbálkozik a feketén kívül más, kicsit izgalmasabb, de még mindig elegáns, a márkához illő színek alkalmazásával. A tölgy vonulat tökéletes választának bizonyult, hatalmas népszerűségnek örvend, mióta létezik.
Erős és könnyű triplán húzott alumínium csöves váz, hibátlan és szép hegesztési varratokkal. Egyedi megoldások: rejtett bowdenvezetés a vázban, statikailag a tárcsaféknél fellépő erőkre optimalizált hátsó háromszög. Dupla kulacstartó rögzítési lehetőség és természetesen sárvédő, csomagtartó felfogatási pontok.
Vázméret paletta:
- férfi: 46, 51, 56 és 60 cm
- női: 46 és 51 cm
?Villa
Ugyan mindenhol a teleszkópot erőltetik a gyártók, mint elkerülhetetlen alkatrészt, de azért a való életben sok előnye is akadhat a merev villának.
Az egyik ilyen az alacsonyabb súly. Főleg az alsó kategóriákban a teleszkópok elég súlyosak, egy merevvilla akár 1 kg-al alacsonyabb súlyú is lehet.
A másik a megbízhatóbb működés. Talán ezt nem kell nagyon magyarázni. Nincsenek forgó, kopó, mechanikus alkatrészek.
Jobb hatjás hatékyonság. A merev villán semmilyen erő nem veszik el. A merevség miatt a fékek is nagyobb hatékonysággal tudnak működni.
Erőátvitel
Az Octalink tengelyes Shimano Deore szintű hajtómű jó merevséget biztosít még súlyosabb kerékpárosok alatt is a vastagabb üreges tengelynek és az üreges kialakítású hajtóműnek köszönhetően. Ez pontos és gyors váltást biztosít a kategóriában megegyező Deore első váltóval. Ez a legjobb megoldás, amikor egy rendszerből való, egymáshoz tervezett komponenseket használ a gyártó. Sajnos időnként azt tapasztaljuk, például az első váltók spórolás áldozataivá lesznek... A hátsó váltó Shimano Deore, aminél már csak egyetlen magasabb kategória létezik. Rendkívül jó megoldásnak tartjuk, hogy a rendszer legkényesebb elemeként egy felső kategóriás váltómű került az X-Life Action specifikációjába. A 3x10 fokozatú rendszer áttételezése gyakorlatilag bármilyen terepviszony közepette szinte minden erőnléthez optimális hajtást biztosít. A hajtómű 26-36-48 fogú, a fogaskoszorú pedig 11-től 34 fogig tartalmaz lánckerekeket. Természetesen mindezt a Shimano Deore SL-T6000-es Rapidfire váltókarjával vezérelhetjük a lehető legpontosabban.
Fékezés
A hatékony és biztonságos Shimano M410-as hidraulikus fékek a V-fékekhez szokott bringásoknak elképesztő élményt nyújtanak, mind a hihetetlenül könnyed működésben, mind a fékezés hatékonyságában. Ezek a Shimano fékek rendkívül megbízhatóak és ritkán kell szervizelni őket. Rengeteg neves nemzetközi gyártó használja őket.
Kerekek
Szintén nagyon fontosak a problémamentes kerékpározás szempontjából a jó minőségű abroncsok, kerékagyak és küllők, elég ha csak a rossz utakra gondolunk. A KTM mindig nagyon ügyelt a legjobb minőségű alkatrészek beépítésére. Küllők az RM-től érkeznek húzott (váltózó vastagságú) kivitelben. A külső, belső és felniszalag a német Schwalbe-tól érkezik. Az abroncsok hierarchiájában a duplafalú és szegecseléssel erősített küllőfuratú felnik képviselik a csúcsot - egy ilyen modellt találunk a bemutatott kerékpáron. A kerékcsapágyakon szintén nem spórolt az osztrák gyártó. Elől Shimano agydinamó található, hátul pedig Deore M4050-es Centerlock-os (a Shimano saját fejlesztésű féktárcsa rögzítése) modellt találunk az X-Life Action-ön.
Egyebek
A 44mm széles Schwalbe Smart Sam köpenyek közepes szintű defektvédelemmel teszik gondmentessé ez erdei túrákat. A KTM Comp Ergolock ergonomikus markolat kényelmes fogást biztosít. A kormánycsapágy a kiváló minőségű Ritchey Zero Logic. A nyereg, nyeregcső, kormány a KTM cég saját terméke, a kerékpár kategóriájának megfelelő minőségben.
Az agydinamóhoz természetesen világítás is jár. A B&M és Axa kombináció remek fényerővel bírnak. Látni és látszani is fogsz.
Eredeti gyártói cikkszám | 022207116 |
Évjárat | 2022 |
Kerékabroncs fajtája | Duplafalú erősített szegecselt |
Terhelhetőség | 120kg |
Testmagasság | 185-195 |
Gyártó | KTM |
Felhasználási terület | Túra |
Nem | Férfi |
Váz (anyaga) | Alumínium |
Váz mérete | 56cm |
Kerék méret collban | 28" |
Villa vagy teleszkóp | Rigid Long Leg 82016, merev villa |
Fokozatok száma | 30 fokozatú |
Első váltó | Shimano Deore FD-T6000 |
Hátsó váltó | Shimano Deore |
Váltókar | Shimano Deore SL-T6000 |
Hajtómű fajtája | Octalinkes |
Hajtómű | Shimano Deore FC-T521 (48x36x26 fogas) |
Hajtóműcsapágy | Shimano Octalink |
Pedál | KTM TEAM MTB |
Fogaskoszorú | Shimano GRX HG500-10 / 11-34 fogas |
Lánc | Shimano Deore HG54 |
Fék fajtája | Tárcsafékes |
Fék | Shimano BR-MT410 |
Fékkar | Shimano BL-MT410 |
Féktárcsa | Shimano Deore RT54 CL 180 / Deore RT54 CL 160 |
Felnik | KTM 28 |
Kerékagyak | Shimano Shimano DH-3D37 / FH-M4050 |
Küllők | Richman 2.0 INOX black |
Köpenyek | Schwalbe Smart Sam Performance 44-622mm |
Kormány | KTM COMP Riser 15 640mm |
Kormányszár | KTM COMP 17° E:110 |
Kormánycsapágy | RITCHEY Zero Logic PRESS FIT 1-1/8 |
Kategória | Cross, offroad túra |
Markolat | KTM COMP ERGO Lock |
Nyereg | KTM HYBRID |
Nyeregcső | KTM COMP 27,2mm |
Világítás | B&M LUMOTEC MYC 50 első lámpa/ AXA LS 413 hátsó lámpa |
Sárvédő | SKS PET A 46 R |
Extrák | Tartozék állítható hátsó KTM kitámasztó |
Súly kg | 13.7 |