Leírás és Paraméterek
KTM Life Road férfi trekking kerékpár
Shimano Acera M3000 27 fokozatú váltó, vital blue, 56cm vázmagasság
Amikor új kerékpárt vásárolsz a legfontosabb szempont, hogy mire szeretnéd használni. Pontosan tudjuk, hogy milyen nehéz erre válaszolni, ha nem valamilyen speciális célra keresel kerékpárt. Ki látja előre azt, hogy az elkövetkezendő 10 évben mire kellhet még? Szeretnénk megnyugtatni nem vagy ezzel egyedül. Ez az igény vagy éppen a pontos igények hiánya miatt született meg a cross kategória. Illetve ezen belül nem véletlen lett az elmúlt évek legkelendőbb és legkedveltebb modellje a Life Road.
Miért lett a legsikeresebb? Nézzük csak sorjában.
Váz
Váza a sportosság mellett rendkívüli kényelmet is kínál, amit más gyártók kerékpárjai nem, vagy csak igen ritkán tudnak. A mindennapokban ez annyit jelent, hogy ha csak lazán akarsz tekeregni a családdal, nézelődős módban túrázgatni, akkor ezt kényelmesen megteheted. Viszont, ha sportolni akarsz, a határaidat feszegetni vagy 10 perc alatt beérni a munkahelyedre, holott az 20 perc távolságra van, akkor sem fogsz csalódni. A vázakat Európában festik és matricázzák, ez kölcsönöz nekik hibátlan megjelenést és tartós fényezést. A designról a IF Design Award győztes Group Dejour gondoskodott.
Meghajtás
A meghajtó rendszer Shimano Altus és Acera alkatrészek jól összeválogatott egyvelege. Már a közép kategória is 27 fokozattal rendelkezik. Hol van az az idő, amikor Deore alatt nem lehetett jó váltóredszert találni? A széles áttételi tartomány mellett finom váltásokat és pontos működést garantál neked sok ezer kilométeren keresztül. Ennek a fokozatszámnak az előnye, hogy szinte sohasem fordul elő, hogy az egyik fokozat nehéz a másik meg már túl könnyű. A középkategória további előnye, hogy mára a fenntartási költsége is alacsony. Mérsékelt áron juthatunk majd új lánchoz és fogaskoszorúkhoz.
Fékek
Kétség kívül az egyik leghívogatóbb komponense a bringának a hidraulikus tárcsafék. A legújabb BR-M200 típusú.
Na de mit várhatsz ettől a féktől?
- Teljesen időjárásfüggetlen használatot.
- Kiváló adagolhatóságot és ha a szituáció úgy kívánja brutális fékerőt.
Többször felmerül az a kérdés, hogy drága-e javítani, otthon szükséges-e bármit is csinálni vele. A válasz nem és nem. A fenntartási költségei hasonlatosak a V-fékéhez. Igaz, hogy az egyes kopó alkatrészek drágábbak, de ritkábban kell cserélni őket. A kerékpár egész életére nézve ugyanott vagy.
Az alacsony és közepes minőségű V-fékek hibája, hogy sajnos hiába vannak precízen beállítva a bowden folyamatos nyúlásával, a fékpofák kopásával mindig igényel némi utánállítást. Erre nincs szükség a hidraulikus tárcsafék esetében. Ha egyszer jól be lett lőve, akkor ideális esetben nem kell hozzányúlni egészen a következő fékbetét cseréig.
Kerekek
Keveset emlegetett, mégis fontos komponense a kerékpárnak. A KTM tudja ezt, ezért csakis a legjobb minőségű alkatrészekből állítja össze kerékpárjai kerekeit.
A felnik a már régóta bizonyító KTM Line széria darabjai. Duplafalúak és a küllőfuratoknál szegeccsel erősítettek.
Normál használat mellett szinte lehetetlen lestrapálni őket. A felnitől RM rozsdamentes küllők nyúlnak el egészen a kerék lelkéig a Shimano agyakig.
Technológiájukat tekintve golyós-kónuszosak, melyek kiváló gördülést és tartós használatot tesznek lehetővé. Előnyük, hogy olcsón és könnyen szervizelhetők és a márkát ismerve, ha 10 év múlva kell majd egy jobbos hátsó kónusz, akkor biztos lehetsz benne, hogy napokon belül beszerezhető.
A felnin a német Schwalbe Smart K-Guard gumik feszülnek. A MTB kategóriában született meg a Smart Sam mintázat, ami alapvetően szilárd felületekre lett kifejlesztve, tehát döngölt földre, kemény murvára. Természetesen aszfalton is kiváló szolgálatot teljesít.
Egyéb alkatrészek
Az egyéb kiegészítő alkatrészek szintén a KTM-től érkeznek. A KTM kormánnyal, kormányszárral és nyeregcsővel lesz a kerékpár egy olyan kerek egész, melyre ha rápattansz egyből ...hatalmába kerít az a bizonyos érzés... Egy KTM-en ülök!
Eredeti gyártói cikkszám | 022204116 |
Évjárat | 2022 |
Kerékabroncs fajtája | Duplafalú erősített szegecselt |
Terhelhetőség | 114kg |
Testmagasság | 185-195 |
Gyártó | KTM |
Felhasználási terület | Hobbi |
Nem | Férfi |
Váz (anyaga) | Alumínium |
Váz mérete | 56cm |
Kerék méret collban | 28" |
Villa vagy teleszkóp | Sr Suntour NEX HLO, 63mm mozgás, hidraulikus lockout |
Fokozatok száma | 27 fokozatú |
Első váltó | Shimano Altus FD-M370 |
Hátsó váltó | Shimano Alivio |
Váltókar | Shimano Altus SL-M2010 |
Hajtómű fajtája | Négyzetkúpos |
Hajtómű | Shimano Acera FC-T3010 / 48-36-26 fogas |
Hajtóműcsapágy | Shimano monoblokk |
Pedál | KTM LINE Cross BF |
Fogaskoszorú | Shimano Altus HG201-9 / 11-34 fogas |
Lánc | Shimano Capreo HG53 |
Fék fajtája | Tárcsafékes |
Fék | Shimano BR-MT200 |
Fékkar | Shimano BL-MT200 |
Féktárcsa | Shimano RT10 CL 160mm / 160mm |
Felnik | KTM 28" Casual |
Kerékagyak | Shimano Tourney HB-TX505 / FH-TX505 |
Küllők | Pillar 2.0 INOX black |
Köpenyek | Schwalbe Smart K-Guard 47-622mm |
Kormány | KTM LINE Riser 20 640mm |
Kormányszár | KTM LINE 7° |
Kormánycsapágy | RITCHEY Zero Logic PRESS FIT 1-1/8" |
Kategória | Cross, offroad túra |
Markolat | KTM COMP ERGO Lock |
Nyereg | KTM LINE SPORT |
Nyeregcső | KTM Line 27,2mm |
Súly kg | 13.5 |